Tak jak zapowiadano, Bono i Jonathan Ive pojawili się na scenie festiwalu Cannes Lions. Wiceprezes Apple do spraw wzornictwa wręczył muzykowi nagrodę LionHeart Award. W udzielonym następnie wywiadzie panowie opowiadali o wspólnych działaniach Bono i Apple w ramach akcji (RED).

Jonathan Ive presents the first Cannes LionHeart Award to Bono for his pioneering work with @RED #CannesLions pic.twitter.com/yUdVEDXXV0

— Cannes Lions (@Cannes_Lions) June 21, 2014

Bono, choć ceni sobie bardzo udział Apple w akcji, skrytykował firmę za to, że choć ta zebrała 75 milionów dolarów dla Światowej Fundacji na rzecz walki z Aids, Gruźlicą i Malarią (zwanej po angielski The Global Fund), to nie chwali się tym faktem i nie promuje dodatkowo całej akcji. Skrytykował też Apple za fakt, że umieszcza logo akcji po wewnętrznej stronie niektórych akcesoriów. Zaprezentował przy tym specjalną wersję obudowy dla iPada Smart Case, pytając Ive'a o to, gdzie jest logo akcji. Jego zdaniem jest to przesadny objaw skromności firmy, przypominający kult religijny.

#Bono: Apple is so fucking annoyingly quiet about the fact they've raised $75M (for @RED).. Urges a more visible stake #CannesLions

— U2Valencia.com (@U2Valencia) June 21, 2014

Przypomniał także jego kłótnie ze Stevem Jobsem, dotyczące umieszczenia pełnego logo akcji (Proudct)RED lub jego skróconej formy (RED), w którym jej nazwa umieszczona jest w nawiasach. Jobs nie chciał się na to zgodzić. Bono argumentował, że nawiasy symbolizują zjednoczenie wielu firm w ramach tej akcji. Ostatecznie, po burzliwej dyskusji przez e-mail i telefon doszli do kompromisu. Logo z nawiasami pojawia się na produktach, podczas gdy w salonach Apple Store eksponowana jest sama nazwa RED.

Ive wspomniał, że Apple dołączyło do akcji (RED) w 2006 roku, wypuszczając wtedy specjalny model iPoda nano.

Źródło: _ 9To5Mac_ za _ AdWeek_