W porównaniu do konkurencji i z wyjątkiem oficjalnych kont na Twitterze Tima Cooka, Philipa Schillera, Eddy'ego Cure czy Angeli Ahrendts (na których jednak nie są zbyt aktywni), Apple niemalże nie istnieje w mediach społecznościowych. Nigdy dotąd Apple nie wykazywało też specjalnego zainteresowania zwiększeniem aktywności w tym obszarze. Sporą sensację w serwisach branżowych wzbudziła więc informacja o zatrudnieniu Musy Tariqa, jednego z byłych kierowników w Nike i Burberry.

Tariq odpowiedzialny był w Nike za marketing w mediach społecznościowych i wspólne w nich działania ze sportowcami. Z kolei w Burberry odpowiadał za dział strategii i innowacji w mediach społecznościowych. W tej drugiej firmie odpowiadał m.in. za kampanię "Tweetwalk", w ramach której publikował na Twitterze zrobione na zapleczu zdjęcia modelek prezentujących nowe kolekcje strojów tuż przed ich wyjściem na wybieg podczas London Fashion Show. Był także twórcą prowadzonej w serwisie YouTube kampanii "Burberry Acoustic", w ramach której muzycy wykonywali akustyczne wersje popularnych piosenek. W listopadzie ubiegłego roku Tariq znalazł się na liście "Power 100" najbardziej wpływowych marketingowców w Wielkiej Brytanii magazynu Marketing Magazine.

W Apple obejmie stanowisko dyrektora do spraw marketingu cyfrowego ("Digital Marketing Director"), co może sugerować zmianę podejścia Apple do obecności w serwisach społecznościowych, a przede wszystkim większej interakcji z internautami za ich pośrednictwem.

Wspomnieć wypada, że w Burberry Tariq był zaufanym Angeli Ahrendts. Można założyć, że ich współpraca będzie dobrze układać się także w Apple. Obecność w mediach społecznościowych może pomóc oficjalnej sieci sprzedaży Apple.

Źródła: _ AppleInsider, _ 9To5Mac