W serwisie internetowym Apple opublikowany został list Tima Cooka do użytkowników, poświęcony zaangażowaniu tej firmy w ochronę ich prywatności.

Tim Cook pisze w nim, że bezpieczeństwo i ochrona prywatności klientów ma dla Apple fundamentalne znaczenie już na etapie projektowania urządzeń, oprogramowania i usług. Zaprasza tez na otwartą właśnie w serwisie internetowym Apple stronę poświęconą prywatności i zapowiada, że firma przynajmniej raz do roku informować będzie użytkowników o prowadzonych w tym celu działaniach.

W liście tym, nie wymieniając z nazwy, skrytykował też model biznesowy Google, porównując go z zasadami, jakimi kieruje się Apple.

Kilka lat temu użytkownicy usług internetowych zaczęli zdawać sobie sprawę, że jeśli któraś z nich dostępna jest za darmo, to nie są oni klientami, ale produktem.

Nasz model biznesowy jest prosty. Sprzedajemy świetne produkty. Nie sprzedajemy reklamodawcom i nie tworzymy waszych profili bazując na zawartości wiadomości e-mail w waszych skrzynkach pocztowych czy tego, jakie strony internetowe przeglądacie.

Nie przekuwamy na pieniądze informacji jakie trzymacie na waszych iPhone'ach czy w chmurze iCloud. Nie czytamy wasze wiadomości e-mail i wiadomości tekstowych, żeby zebrać informacje, które moglibyśmy wykorzystać w celach reklamowych._"

Cook kolejny raz zapewnił także o tym, że firma nie współpracowała z żadną agencją rządową z USA czy innego kraju celem stworzenia tzw. tylnych drzwi, dających dostęp do gromadzonych przez użytkowników danych.

Cały list dostępny jest na wspomnianej już stronie, znajdującej się pod adresem: www.apple.com/privacy/ .

Źródło: Apple