Wojna to wdzięczny temat zarówno w literaturze, filmie, jak i w grach. Do niedawna to przede wszystkim gracz strzelał do wszystkiego co się rusza czy to sterując jakąś śmiercionośną maszyną, czy umięśnionym herosem (w widoku z pierwszej lub trzeciej osoby). Chyba nigdy dotąd gry nie pokazywały tego co dzieje się poza kadrem, losu cywilów, którzy muszą jakoś przetrwać wojenną zawieruchę. To właśnie w swojej grze This War of Mine pokazało warszawskie 11 Bit Studios.

Rozmawiam z Karolem Zajączkowskim i Pawłem Miechowskim zarówno o kulisach powstania samej gry, ich doświadczeniach i emocjach z tym związanych, jak i o tym co dzieje się wokół nas, przede wszystkim o Ukrainie. Pytam także chłopaków o plany wydawnicze 11 Bit Studios i… ale o tym posłuchacie już w bieżącym odcinku.

Przy okazji wyjaśniam od razu, już na samym początku pomyliłem się co do kolejności odcinka. Niniejszy nie jest czwartym, ale piątym w trzeciej serii. Muszę chyba zacząć numerować odcinki Diabelskich Ustrojstw od pierwszego, jaki w ogóle został opublikowany. Ten, który zamierzacie wysłuchać to 32 odcinek, licząc od pierwszego, nagranego 1,5 roku temu.

Tym razem odcinek zamyka kawałek Grzegorza Mazura ze ścieżki dźwiękowej gry This War of Mine.

Diabelskie Ustrojstwa w iTunes Store