Kilka tygodni temu pisaliśmy o kampanii reklamowej iPhone'a 6 zatytułowanej "Shot on iPhone 6". W jej ramach Apple prezentuje zarówno na swojej stronie internetowej, jak i na billboardach - także tych wielkoformatowych - jedne z najładniejszych zdjęć zrobionych tym telefonem. W kolekcji znalazły się fotografie z całego świata, w tym jedna polskiego autora, zrobiona w naszym kraju.

"Shot on iPhone 6" to kolejna kreatywna kampania Apple, po wcześniejszych promujących zarówno iPhone'a, jak i iPada (np. "You're more powerful than you think" czy "Your Verse"). Okazuje się jednak, że sprowokowała ona dwóch artystów ulicznych z San Francisco - Pablo Rochata i Fabia Benedetta - do stworzenia kontrakcji nazwanej "Also shot on iPhone 6" (także zrobione iPhonem 6). Rozklejają oni w tym mieście - zwykle tam, gdzie pojawiają się oficjalne postery i billboardy kampanii Apple - niemal identycznie wyglądające plakaty ze zdjęciami przedstawiającymi osoby w różnych, często dwuznacznych sytuacjach i pozach.

alt text

W wywiadzie udzielonym serwisowi TheBoldItalic Benedetto przyznaje, że wybrane przez Apple fotografie są faktycznie piękne. Jego zdaniem jednak użytkownicy iPhone'ów 6 robią nie tylko piękne zdjęcia, dlatego zabawnie byłoby je pokazać i zestawić razem z tymi, które Apple wybrało do swojej kampanii.

alt text

alt text

Źródło: Cult Of Mac za The Bold Italic