Od premiery zegarka Apple Watch minął już niemal rok, zbliża się więc czas ocen tego, jak urządzenie to radzi sobie na rynku. Zdaniem Strategy Analytics, Apple nie ma powodów do narzekań. W ostatnim kwartale kalendarzowego roku 2015 sprzedać się miało w sumie 8,1 miliona smart zegarków, przy czym większość z nich, bo aż 63% stanowiły właśnie urządzenia Apple.

Widać, że rynek ten rośnie w bardzo szybkim tempie (319% w skali roku). Dla porównania, w tym samym okresie roku 2014 sprzedało się jedynie 1,9 miliona smart zegarków.

Warto przypomnieć tutaj wypowiedź Jonathana Ive'a sprzed 1,5 roku, który wspomniał, że Apple pracuje nad czymś, co postawi szwajcarskich producentów zegarków w bardzo trudnym położeniu. Z danych zebranych przez Strategy Analytics wynika, że w ostatnim kwartale ubiegłego roku tak właśnie się stało. Liczba sprzedanych w tym czasie zegarków szwajcarskich wyniosła 7,9 miliona sztuk (8,3 miliona w tym samym okresie 2014 roku), a więc mniej niż całkowita liczba sprzedanych smartwatchy.

Wśród producentów tych urządzeń drugie miejsce pod względem udziału w rynku we wspomnianym kwartale zajął Samsung. Smart zegarki tej firmy stanowiły 16% wszystkich sprzedanych w tym czasie.

Źródło: Apple World Today