Kwiecień to czas publikacji różnego rodzaju rankingów osób, produktów i marek. Agencja Cohn & Wolfe dołączyła kilka dni temu ze swoim zestawieniem stu najbardziej autentycznych marek na świecie. Apple znalazło się na piątym miejscu tej listy.

Ranking jest wynikiem badań przeprowadzonych na 12 tysiącach konsumentów, z 14 rynków i z uwzględnieniem 1600 marek z całego świata. Ich celem było ustalenie tego, co konsumenci uznają za atrybuty autentyczności oraz jak wpływają one na ich działania. I tak dla 70% klientów ważne było spełnianie przez producenta obietnic, dla 66% liczyła się najwyższa jakość. Większość wskazała też na odpowiedzialność społeczną (57%) i środowiskową (55%). Równie istotnym aspektem jest to, jak marki traktują klientów i jak dbają o ich prywatność. 71% badanych przyznało, że byłoby ekstremalnie złych na markę, która sprzedaje ich osobiste informacje innym firmom. 67% byłoby równie złych, gdyby firma nie była w stanie ich chronić. Dziewięciu na dziesięciu konsumentów jest skłonnych nagrodzić markę za jej autentyczność. 52% wszystkich przebadanych skłonnych była polecić ją innym, a 49% deklarowało lojalność.

Pierwsza dziesiątka listy najbardziej autentycznych marek według agencji Cohn & Wolfe wygląda następująco:

  1. Disney

  2. BMW

  3. Microsoft

  4. Amazon

  5. Apple

  6. Intel

  7. Audi

  8. Samsung

  9. Adidas

  10. Lego

Źródło: Apple World Today za authentic100.com