W informacji przesłanej magazynowi Billboard, Apple poinformowało o tym, że usługa Apple Music ma już 20 milionów użytkowników.

To całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że jeszcze we wrześniu liczba użytkowników tego serwisu wynosiła 17, a w lutym jedynie 11 milionów. Co daje średni przyrost na poziomie mniej więcej jednego miliona użytkowników w miesiącu. Warto jednak zauważyć, że konkurencyjne Spotify jest dwa razy większe. We wrześniu liczba płatnych subskrypcji w serwisie wyniosła 40 milionów (prognozy mówią o 50 milionach na początku przyszłego rou). Z drugiej jednak strony, na to, co Apple udało się w 18 miesięcy (osiągnięcie 20 milionów użytkowników płacących za dostęp do usługi licząc od jej otwarcia), Spotify potrzebowało siedmiu lat.

Rosnąca popularność tego typu usług nie powinna dziwić. Za miesięczną opłatę niższą niż przeciętna cena jednej płyty CD oferują dostęp do setek tysięcy utworów i albumów muzycznych, które nie tylko można słuchać online, ale pobrać do pamięci urządzenia. Dotyczy to z resztą nie tylko muzyki. Popularność zyskują także usługi oferujące wideo na żądanie.

Źródło: Billboard