Apple wprowadza do App Store funkcje na które od wielu lat czekali deweloperzy, którzy wydają swoje programy w tym sklepie - nowy system dodawania ocen i recenzji aplikacji. Ucieszą się z niego także użytkownicy.

Deweloperzy od lat narzekali na to, że nie mogą w prosty sposób odpowiedzieć na krytyczne recenzje czy zapytania użytkowników, które pojawiają się na stronie danego programu w App Store. Z kolei użytkownicy narzekają na natarczywe przypomnienia w aplikacjach, w których ich twórcy proszą o ocenę. Tego typu praktyki prowokowały niektórych do wystawiania najgorszych ocen z możliwych, niezależnie od jakości samego programu.

Na szczęście wraz z udostępnieniem iOS 10.3 przyjdą zmiany, które zadowolą jednych i drugich. Przede wszystkim przypomnienia o ocenie programu będą musiały korzystać z systemowego API, choć nie wiadomo, kiedy Apple zacznie blokować czy odrzucać aplikacje, które będą robić to po staremu. Pozwoli to na ocenienie i recenzowanie programów bez przechodzenia do App Store. Każda aplikacja, niezależnie od wydawania kolejnych aktualizacji, będzie mogła przypomnieć prośbę dewelopera o ocenę jedynie trzy razy na rok. Dodatkowo użytkownicy będą mogli bezpośrednio w Ustawieniach wyłączyć wszystkie tego typu przypomnienia z zainstalowanych na ich urządzeniu aplikacji.

Z kolei deweloperzy będą mogli odpowiadać użytkownikom w App Store. Ich odpowiedź będzie powiązana z recenzją czy komentarzem użytkownika w formie krótkiego wątku. Użytkownik będzie mógł zostawić tylko jedną recenzję, a deweloper tylko jedną odpowiedź. Jedni i drudzy będą mieli możliwość jej późniejszej edycji.

Wielokrotnie w moich rozmowach z deweloperami przewijały się narzekania na brak możliwości dyskusji z osobami, które mają problemy z ich programami czy obrony przed zwykłym trollingiem, który pojawia się w recenzjach. Wciąż jednak czekają oni na usunięcie największej chyba wady systemu ocen aplikacji w App Store. Każda aktualizacja danego programu oceniana jest osobno. Udostępnienie kolejnej wersji programu automatycznie zeruje jego ogólną ocenę, a to ma ogromny wpływ na promowanie danej aplikacji w App Store.

Źródło: Daring Fireball