Dane dotyczące wyników sprzedaży Apple Watcha nie są przez Apple wyszczególniane. Firma podaje sprzedaż całej kategorii innych produktów, do której obok tego urządzenia zaliczają się także słuchawki, iPody czy przystawki telewizyjne Apple TV. Zdaniem jednak firmy Strategy Analytics, w ostatnim kwartale Apple sprzedać miało aż 3,5 miliona sztuk swoich smart zegarków.

To o 59% więcej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym, kiedy Apple sprzedać miało jedynie 2,2 miliona tych urządzeń. Bardzo dobre wyniki te to przede wszystkim zasługa dobrej sprzedaży zegarka Apple Watch Series 2. Z 3,5 milionami sprzedanych zegarków w minionym kwartale Apple stało się największym producentem wearables na świecie z 16-procentowym udziałem w tym rynku wyprzedzając dotąd niekwestionowanego lidera - firmę Fitbit, Ta ostatnia zaliczyła jednak bardzo poważny spadek.

Sprzedaż urządzeń Fitbit w minionym kwartale wyniosła 2,9 milionów sztuk, podczas gdy rok wcześniej firma ta mogła pochwalić się sprzedażą na poziomie 4,5 milionów. Wśród producentów tego typu urządzeń Fitbit znalazł się na trzecim miejscu za Apple i Xiaomi z udziałem w rynku na poziomie 13.2 procent.

Strategy Analytics zwraca też uwagę na to, że wzrost zanotowało nie tylko samo Apple ale generalnie cała branża (z wyjątkiem Fitbita oczywiscie). W pierwszym kwartale 2017 roku sprzedały się w sumie 22 miliony tego typu urządzeń, podczas gry w tym samym okresie roku ubiegłego było to 18,2 miliona.

Źródło: BusinessWire