Użytkownicy produktów Apple nie bez przyczyny często z automatu określani są fanami czy wręcz fanboy'ami marki. Często bowiem są to osoby bardzo do niej przywiązane. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzone przez firmę Morgan Stanley.

Według nich aż 92% użytkowników iPhone'ów, którzy zamierzają zmienić telefon w najbliższych 12 miesiącach wybierze ponownie urządzenie Apple. To wyraźny wzrost. W ubiegłym roku podobną lojalność deklarowało 86% użytkowników.

Zdaniem firmy Morgan Stanley powodem tak wysokiego poziomu przywiązania użytkowników do urządzeń tej marki jest m.in. fakt, że są przyzwyczajeni do platformy iOS. Na wybór kolejnego urządzenia mają wpływ także spekulacje na temat nowości, jakie mają znaleźć się w następnym iPhonie.

W przypadku innych producentów poziom retencji, a więc pozostania przy produktach tej samej marki, wynosi odpowiednio 77% dla Samsunga, 59% dla LG, 56% dla Motoroli i 42% dla Nokii.

Moim zdaniem na przywiązanie do danej platformy ma wpływ także cały ekosystem urządzeń z którym ono współpracuje (Apple TV, IPad, Mac), nie mniej ważne są także aplikacje i inne multimedia kupione przez użytkownika. I tak np. mając bogatą kolekcję programów i gier kupionych w App Store oraz filmów kupionych w iTunes Store trudniej będzie przesiąść się na telefon z systemem Android i ponownie wydawać często niemałe pieniądze na zbudowanie podobnej kolekcji.

Źródło: MacRumors