Wśród nowości, o których Apple nie wspomniało w prezentacji iOS 11 podczas keynote otwierającego konferencję WWDC jest czat biznesowy w iMessage. Zdaniem The Verge, ma on być bezpośrednią konkurencją do stosowanych przez różne marki kanałów komunikacyjnych z klientami na Twitterze czy za pośrednictwem Facebook Messengera.

Z kolei na stronie poświęconej tej funkcji w serwisie deweloperskim Apple przeczytać można, że będzie to nowy sposób bezpośredniej komunikacji z klientami. Dzięki czatowi biznesowemu (Business Chat) będą oni mogli na iPhonie, iPadzie i zegarku Apple Watch uzyskać odpowiedzi na pytania czy rozwiązać problemy, a także przeprowadzać transakcje. Wywołanie czatu biznesowego będzie możliwe zarówno z Safari, Map, jaki i wyszukiwarki Spotlight czy Siri.

Wydaje mi się, że sama komunikacja pomiędzy klientem a osobą z działu wsparcia technicznego czy generalnie obsługi klienta, będzie odbywać się w podobny sposób, jak obecnie ma to miejsce na Twitterze czy poprzez Facebook Messengera. Zaletą czata biznesowego w iMessage mają być możliwość przeprowadzenia płatności Apple Pay, szybkiego dodawania zaplanowanych spotkań czy wydarzeń do kalendarza. Interesujące jest też to, czy z drugiej strony znajdować się będzie prawdziwy człowiek, czy będzie to tylko bot. Na widocznym powyżej obrazku, który przedstawia oczywiście modelową sytuację, klient rozmawia z prawdziwym doradcą.

Źródła: The Verge, Apple