Apple swego czasu było potentatem jeśli chodzi o sprzedaż cyfrowych treści, zarówno muzyki, jak i filmów. Sklep iTunes Store lata świetności ma już jednak za sobą. Sprzedaż muzyki bardzo spadła w skutek rosnącej popularności serwisów udostępniających muzykę na żądanie. Z kolei udział tego sklepu w rynku sprzedaży i wypożyczania cyfrowych filmów spadł z ponad 50 procent w 2012 roku do poziomu pomiędzy 20 - 35 procent.

Jak donosi The Wall Street Journal o spadku udziału Apple w rynku sprzedaży i wypożyczania cyfrowych filmów mówią m.in. studia filmowe. Samo Apple także nie zaprzecza tym informacjom, zwraca jednak uwagę na wzrost ilości sprzedanych i wypożyczonych filmów w ostatnim roku. To z kolei - zdaniem The Wall Street Journal - jest wynikiem ogólnej kondycji rynku. Wpływy ze sprzedaży i wynajmu wzrosły w ubiegłym roku o 12 procent do 5,3 miliardów dolarów. Liczba sprzedanych i wypożyczonych filmów w iTunes Store mogła więc wzrosnąć przy jednoczesnym spadku udziału w rynku. Spadek ten jest efektem rosnącej popularności sklepów z cyfrowymi filmami w usługach Amazon Prime i Comcast. Udział iTunes Store w rynku rośnie jedynie w przypadku filmów niezależnych.

Apple obecnie negocjuje z wytwórniami filmowymi możliwość udostępniania do wypożyczania filmów, które jeszcze grane są w kinach. To z pewnością miało by wpływ na zwiększenie udziału iTunes Store w tym rynku.

Źródło: 9To5Mac za The Wall Street Journal