Apple Watch 3 z modułem LTE, pozwalający na komunikację z internetem bezpośrednio przez sieć komórkową, dostępny był w dniu premiery nie tylko w USA, ale także w Chinach, gdzie wspierała go sieć Unicom. Niestety już niecały tydzień po premierze operator ten przestał oferować plan abonamentowy dla tego urządzenia.

Użytkownicy, który podpisali z nim umowy przed wycofaniem z oferty tej usługi, mogą z niej dalej korzystać. Niestety wszyscy nowi użytkownicy zegarków Apple Watch 3 Cellular w tym kraju nie będą mogli korzystać z tej bezpośredniej komunikacji. Sieć Unicom podała na swojej stronie, że wsparcie dla zegarków Apple Watch 3 Cellular oferowane było tylko w ramach testów.

Zdaniem The Wall Street Journal, prawdopodobnie operator został zmuszony do takiego kroku przez władze tego kraju. Możliwe, że chodzi o kartę eSIM, zamontowaną na stałe w urządzeniu. Chińskie władze obawiają się, że może to stanowić lukę w prawie, wymagającym imiennej rejestracji użytkownika każdej karty SIM kupionej w tym kraju. W przypadku karty eSIM może być to utrudnione. Sprawę próbuje rozwiązać jedno z chińskich ministerstw, odpowiedzialne za branżę informatyczną. Prace nad tym mogą potrwać jednak wiele miesięcy.

Źródło: MacRumors za The Wall Street Journal