Po wielu latach Apple pozwoliło na zmianę adresu e-mail, służącego do logowania do Apple ID z tego w innych domenach na ten w icloud.com, me.com lub mac.com.

Informacja może sugerować, że dzięki tej operacji uda się wreszcie połączyć dwa osobne konta Apple ID. Niestety nic z tego. Oznacza to tylko tyle, że użytkownik może zmienić adres logowania na ten w domenie jednej z usług Apple,

Przypomnę, że wielu użytkowników, którzy od lat korzystali ze sklepu App Store, a którzy wcześniej nie korzystali z płatnych usług pocztowych Apple, takich jak mac.com czy mobileMe (me.com), ostatecznie, po otwarciu usługi iCloud zostało z dwoma niezależnymi kontami Apple ID. Pierwszym, założonym na potrzeby zakupów w App Store, do którego loginem jest adres w domenie innych usług pocztowych i drugim Apple ID z adresem email w domenie iCloud.com.

Z tym pierwszym kontem, do którego użytkownik loguje się za pomocą adresu e-mail w innej domenie, powiązane są często setki kupionych aplikacji, książek i filmów. Porzucenie go i przesiadka na nowe konto z logowaniem przez adres w domenie iCloud.com, wymagało by ponownego zakupu wielu z nich, co nie miałoby żadnego sensu. Użytkownicy są więc zmuszeni do korzystania z dwóch różnych Apple ID.

Od kilku lat czekamy na możliwość połączenia ich obu w jedno, na razie jednak nie jest to możliwe.

Dokładna informacja o sposobie zmiany adresu mailowego służącego do logowania do Apple ID podana jest na stronie wsparcia technicznego Apple. Można to zrobić bezpośrednio z urządzenia z iOS lub poprzez stronę web. Wielu użytkowników informuje jednak o problemach z jego zmianą.

Źródło: 9To5Mac