Apple nie raz śmiało się z Microsoftu i komputerów PC. Najbardziej znana jest kultowa dla wielu kampania reklamowa „Get a Mac”, w której w role komputerów Mac i PC wcielili się Justin Long i John Hodgman. Apple śmiało się z komputerów PC i systemu Windows znacznie wcześniej, bo w połowie lat 90.

Nie były to jednak reklamy emitowane w telewizji, ale kręcone na potrzeby wewnętrzne, dla pracowników, filmy i teledyski z przeróbkami popularnych w owym czasie w USA przebojów muzycznych. Filmy tego typu co jakiś czas pojawiają się na YouTube i dostarczają teraz radości nie tylko obecnym i byłym pracownikom Apple, ale także i nam - użytkownikom.

Teledyski te wywołują śmiech zwłaszcza, jeśli wie się, co wyniknęło z promowanej przez Apple w jednym z filmów strategii dotyczącej budowy klonów komputerów Mac, czy późniejszej współpracy tej firmy z MIcrosoftem, która pozwoliła jej przetrwać trudny okres wychodzenia na prostą po ogromnych problemach finansowych. Te, jak wiadomo, niemalże doprowadziły do jej bankructwa.

I Think We're clone now:

Winsongs 95:

Źródło: The Next Web