Apple zostało pozwane przez chińskiego producenta odzieży marki Kon o logo swojego sklepu z oprogramowaniem. Faktycznie logo App Store jest bardzo podobne do logotypu tej marki.

Marka Kon powstała w 2009 roku i miała być inspirowana zespołem Sex Pistols. Samo logo ma przedstawiać ułożone w trójkąt kości. Zdaniem producenta wprowadzone w tym roku nowe logo App Store jest na tyle podobne, że narusza zastrzeżony znak towarowy.

Można się oczywiście kłócić, czy oba logotypy są podobne na tyle, by chiński producent miał podstawy do skarżenia się. Warto jednak przypomnieć sprawy wytaczane przez Apple o naruszenie praw autorskich w przypadku logotypów, które w znacznie mniejszym stopniu przypominały znak tej firmy. Wspomnieć tutaj można choćby o australijskiej sieci Woolworth, logo Nowego Jorku (zwanego potocznie Wielkim Jabłkiem) czy logo pewnego sklepu spożywczego w Chinach (które podobne było bardziej do logotypu LG). We wszystkich tych przypadkach Apple do akcji wkraczali prawnicy tej firmy. Apple pozywało też za adres internetowy. Tutaj warto przypomnieć sprawę polskich delikatesów internetowych dostępnych pod adresem a.pl.

Źródło: The Verge