Reklamy aplikacji w wynikach wyszukiwania w App Store wprowadzone zostały niedawno i nie są jeszcze dostępne we wszystkich krajach. Tymczasem firma już zaliczyła pewną wpadkę związaną z działaniem tego systemu.

Kilka dni temu deweloperzy, którzy wykupili reklamy swoich aplikacji w wynikach wyszukiwania otrzymali najnowsze raporty z danymi dotyczącymi tych kampanii. Są w nich zwykle informacje o ilość instalacji danego programów reklamowanego w ten sposób oraz koszt jednostkowy za zainstalowanie go przez użytkownika, który trafił na niego właśnie przez reklamę. Jak donosi TechCrunch okazało się jednak, że niektóre z raportów dotyczyły zupełnie innych aplikacji. Deweloperzy otrzymali więc dane poufne dotyczące programów stworzonych przez inne osoby.

Jeden z takich raportów otrzymał Steven Throughton-Smith, znany przede wszystkim odkrywania w kodzie kolejnych wersji beta systemu iOS odniesień do przyszłych produktów Apple.

Problemy tego typu zdarzały się już w przeszłości, choć nie dotyczyły reklam. W 2015 roku niektórzy deweloperzy odkrywali w iTunes Connect nie należące do nich aplikacje.

Źródło: TechCrunch