Od lat mówi się o tym, że marka Apple cieszy się jednym z najwyższych wskaźników lojalności na rynku. Okazuje się, że w temacie mobilnych systemów operacyjnych sprawa nie wygląda już tak jednoznacznie.

Zdaniem firmy konsultingowej Consumer Intelligence Research Partners (CIRP), największą, bo wynoszącą 96%, lojalnością użytkowników cieszy się Android. Poziom lojalności użytkowników urządzeń z systemem iOS jest nieznacznie niższy i wynosi 86%. Firma ta zbadała na grupie 500 osób, jaki procent użytkowników danego systemu pozostaje przy nim po zakupie nowego smartfona. Zdaniem CIRP większa lojalność użytkowników systemu Android wynika w pewnym stopniu z o wiele większego wyboru urządzeń. Mogą oni, bez zmiany całego ekosystemu wybierać smartfony różnych producentów, często znacznie różniące się możliwościami i funkcjami.

Dane pokazują, że pomimo nieznacznej różnicy, to lojalność użytkowników jest wysoka w obu przypadkach i z reguły inwestują oni w dany system (kupując aplikacje, miejsce w chmurze) na tyle, że później przy nim już zostają.

CIRP zwraca także uwagę na to, że obecnie oba systemy jeśli zyskują nowych użytkowników, to przede wszystkim kosztem siebie na wzajem. I choć Android cieszy się większą lojalnością, to ze względu na jego dominację na rynku, bezwględna liczba użytkowników, którzy porzucają go dla iOS jest większa niż tych, którzy wykonują podobny ruch w drugą stronę.

Źródło: CIRP