11 dni temu ruszyła w ośmiu bankach działających na terenie naszego kraju usługa Apple Pay. Jednym z nich jest mBank, którego rzecznik pochwalił się dzisiaj na Twitterze bardzo ogólnymi danymi dotyczącymi jej przyjęcia.

W pierwszym tygodniu dostępności usługi Apple Pay w mBanku korzystało z niej 40% wszystkich jego klientów używających urządzeń z systemem iOS. Niestety bardziej szczegółowe dane objęte są tajemnicą.

Postarałem się więc bardzo pobieżnie oszacować, na ilu mniej więcej użytkowników przekładają się te dane.

Swoje szacunki oparłem na dokumencie dla inwestorów podsumowującym ubiegłym rok, a opublikowanym w bieżącym miesiącu (czerwiec 2018). Według przedstawionych tam danych, w 2017 roku liczba użytkowników aplikacji mobilnej mBanku w Polsce sięgnęła 1 miliona 181 tysięcy.

Przy okazji premiery Apple Pay mBank pochwalił się tym, że ponad 25% klientów korzystających z aplikacji mobilnej to użytkownicy urządzeń Apple. Łatwo zatem obliczyć, że 25% to 295 tysięcy użytkowników.

Mowa tutaj o użytkownikach, którzy mają na swoich iPhone'ach i iPadach zainstalowaną aplikację mBanku. Faktyczna liczba użytkowników urządzeń Apple będących klientami mBanku może być wyższa. Zostając jednak przy użytkownikach urządzeń z systemem iOS (około 295 tysięcy) to łatwo obliczyć, że 40% z nich to 118 tysięcy użytkowników.

Oczywiście to bardzo ogólne obliczenia i należy do nich podchodzić z pewnym dystansem. Z pewnością jednak mBank ma powody do zadowolenia.