Zdaniem firmy analitycznej Canalys w minionym kwartale Apple sprzedać miało około 3,5 miliona zegarków, co oznacza wzrost o 30% względem tego samego okresu w roku ubiegłym.

Canalys uważa, że za ten wzrost sprzedaży odpowiada przede wszystkim pojawienie się w ofercie modelu Apple Watch Series 3 LTE, który przekonał do kupna wielu klientów zwłaszcza w Azji. W drugim kwartale bieżącego roku stanowił on bowiem aż 60% wszystkich 250 tysięcy sztuk sprzedanych w tym regionie i był tam najlepiej sprzedającym się smart zegarkiem.

Canalys zwraca jednak uwagę na to, że Apple musi liczyć się z coraz większym zagrożeniem ze strony konkurencji. W pierwszym kwartale bieżącego roku udział Apple w rynku smart zegarków wyniósł jedynie 34%, był więc mniejszy o 9 punktów procentowych względem tego samego okresu w roku ubiegłym, kiedy to zegarki Apple Watch stanowiły 43% wszystkich sprzedawanych urządzeń tego typu. Udział w tym rynku w drugim kwartale bieżącego roku, zdaniem Canalys, nie zwiększył się.

Źródło: Canalys