W liście do wydawców Apple ogłosiło koniec programu afiliacyjnego dla aplikacji dostępnych w App Store i Mac App Store.

Jak można przeczytać w wiadomości przesłanej przez Apple, z początkiem października program afiliacyjny nie będzie obejmował aplikacji dla iOS i macOS. Firma argumentuje zamknięcie programu afiliacyjnego dla aplikacji zmianami w App Store i Mac App Store, przede wszystkim większą liczbą sposobów ich wyszukiwania.

Program afiliacyjny dalej obejmować będzie filmy, programy telewizyjne i muzykę w iTunes Store oraz książki w iBookstore.

Zamknięcie programu afiliacyjnego dla aplikacji nie specjalnie mnie dziwi. Po zmianach wprowadzonych w App Store - m.in. wprowadzeniu widoku „Dzisiaj” - i nadchodzących zmianach w Mac App Store firma nie potrzebuje już zachęcać wydawców do promowania dostępnych w tych sklepach programów.

Decyzja Apple odbije się jednak bardzo mocno na działalności wielu osób i firm, które na programie afiliacyjnym w App Store zbudowały swój model biznesowy.