Sieć Play jako pierwsza w Polsce oferuje swoim abonentom możliwość doliczania zakupów w App Store, iTunes oraz opłaty za usługę Apple Music do rachunku za abonament. Dzięki temu użytkownicy nie będą musieli podpinać do swojego konta w iTunes karty płatniczej czy kredytowej. Wszystko to w ramach usługi „carrier billing”.

Jak można przeczytać na blogu Play:

PLAY Usługa dodawania płatności do rachunku za telefon (‘carrier billing’) jest już dostępna dla zakupów w App Store, Apple Music & iTunes

W celu zaspokojenia rosnącego popytu na cyfrową rozrywkę w Polsce, od 6 grudnia 2018 klienci PLAY będą mogli płacić za zakupy w App Store, Apple Music oraz iTunes realizowane z urządzeń Apple za pomocą usługi ‘carrier billing’, która jest pewną, bezpieczną oraz uniwersalną metodą płatności.

Jak to działa: realizowanie płatności za pomocą usługi ‘carrier billing’

Usługę ‘carrier billing’ można aktywować w kilku prostych krokach. Klienci PLAY posiadający nowe lub obecne Apple ID wybierają ‘carrier billing’ jako metodę płatności w swoich ustawieniach konta na App Store, Apple Music oraz iTunes ze swojego iPhone’a, iPada, odtwarzacza iPod touch oraz z Maca lub na iTunes ze swojego komputera stacjonarnego.

Po wybraniu usługi ‘carrier billing’ wszystkie przyszłe zakupy realizowane przy użyciu Apple ID będą automatycznie dodawane do miesięcznego rachunku za telefon lub będą bezpośrednio potrącane z konta przedpłaconego klientów, co wyeliminuje konieczność używania karty kredytowej.

Nowa opcja płatności będzie skonfigurowana automatycznie i od razu pozwoli na proste zakupy realizowane jednym stuknięciem ze wszystkich urządzeń Apple, w tym Apple TV oraz Apple Watch. Obejmuje to zakupy aplikacji, muzyki, filmów, programów telewizyjnych, subskrypcji Apple Music oraz usługi przechowywania iCloud. Żadne informacje osobiste nie będą udostępniane stronom trzecim, co zapewnia prostotę oraz bezpieczeństwo w zakresie uruchomienia usługi ‘carrier billing’ oraz korzystania z niej.

Źródło: Blog Play