Jest już kolejny odcinek serialu pod tytułem „Spotify kontra Apple”. Po złożeniu skargi na Apple w komisji Europejskiej oraz opublikowaniu długiego wpisu przez Davida Eka na blogu firmowym Spotify, Apple wydało swoje oświadczenie, w którym odniosło się do zarzutów. Spotify, zdaniem Apple, próbuje wymusić specjalne traktowanie i nie dokładać się do utrzymania najbezpieczniejszego sklepu z oprogramowaniem, z którego funkcji korzysta. Apple wypomniało też Spotify, że serwis płaci artystom znacznie mniej niż Apple Music.

Teraz Spotify wydało swoje własne oświadczenie, w którym z kolei odnosi się do tego, co napisało Apple. Można w nim przeczytać że:

*Każdy monopolista będzie sugerował, że nie zrobił nic złego i będzie twierdzić, że bierze sobie do serca najlepszy interes konkurencji i konsumentów. Odpowiedź Apple na naszą skargę do Komisji Europejskiej nie jest niczym nowym i jest całkowicie zgodna z naszymi oczekiwaniami. *

Złożyliśmy naszą skargę ponieważ działania Apple szkodzą konkurencji i konsumentom i są w oczywisty sposób sprzeczne z prawem. Przejawia się to w przekonaniu Apple, że użytkownicy Spotify korzystający z aplikacji dla iOS są klientami Apple, a nie Spotify, co stanowi sedno problemu.

Osobiście uważam, że zarzut że „odpowiedź jest typowa dla monopolisty”, bez odniesienia się do tez zawartych w oświadczeniu Apple, pokazuje, że Spotify nie za bardzo jest w stanie odeprzeć kontrargumenty.

Źródło: Variety