Agencja reklamowa Media Arts Lab, której jedynym klientem jest Apple, zwolniła około 50 osób, w tym Geoffa Edwardsa, dyrektora kreatywnego odpowiedzialnego za strategie marketingowe dla usług firmy z Cupertino.

Media Arts Lab to agencja reklamowa, stanowiąca część większej firmy TBWA\Chiat\Day, która od wielu lat współpracuje z Apple i ma na koncie wiele nagrodzonych kampanii reklamowych przygotowanych dla tej firmy. Były to m.in. „1984”, kampanie „Think Different” i „Get a Mac”(ich twórca Lee Clow odszedł z agencji na początku bieżącego roku) czy „Welcome Home” (reklama HomePoda). Apple od kilku lat stara się jednak polegać też na swoim wewnętrznym zespole reklamowym.

Nie wiadomo co było przyczyną zwolnień, zwłaszcza wspomnianego już Edwardsa. Można przypuszczać, że Apple nie było zadowolone z efektów jego pracy. Obie firmy w oświadczeniach prasowych zapewniają jednak o ścisłej współpracy i pełnym zaufaniu do siebie nawzajem.

Edwards objął stanowisko dyrektora kreatywnego w Media Art Labs w maju bieżącego roku. Ma na swoim koncie m.in. nagrody na festiwalu reklamowym w Cannes, za spoty dla Adidasa i Microsoftu.

Źródło: Bloomberg