Niemal rok temu, Apple zarejestrowało w amerykańskim Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych markę „Apple Music for Business”. Usługa o tej nazwie właśnie ruszyła.

Apple Music for Business powstałe w ramach współpracy Apple i PlayNetwork, skierowane jest dla biznesu, a przede wszystkim do punktów usługowych, sklepów, sieci handlowych czy restauracji. Wszędzie tam, gdzie w tle odtwarzana jest publicznie jakaś muzyka. Teraz, dzięki nowej usłudze w ramach miesięcznego abonamentu prowadzący tego typu punkty usługowe i sklepy będą mogli odtwarzać licencjonowaną muzykę wprost z Apple Music.

Jednym z pierwszych użytkowników Apple Music for Business jest sieć domów handlowych Harrods. W ramach umowy z Apple przygotowuje dla tej sieci specjalne składanki, które mają pasować do tych sklepów. Harrods będzie także promował Apple Music na billboardach otrzymując prowizję od każdego zarejestrowanego w ten sposób użytkownika.

Apple nie podaje ceny za subskrypcję. Jest ona ustalana indywidualnie na bazie ilości punktów handlowych czy usługowych, miejsc i kraju.

Warto także zauważyć, że firma zdecydowała się umieścić stronę promującą nową usługę w domenie z własnym rozszerzeniem - www.applemusicforbusiness.apple.

Źródło: 9To5Mac