Pierwsza beta Xcode 11.4 przynosi ważną nowość, która w już niedługo może okazać się bardo pomocna dla deweloperów tworzących swoje aplikacje na różne platformy Apple, a więc iOS (i iPadOS) oraz macOS.

Xcode 11.4 pozwala dystrybuować aplikacje dla macOS, iOS i iPadOS w ramach jednej wspólnej paczki z jednym identyfikatorem (bundle identifier) - tym samym co w przypadku aplikacji dla iOS. W przypadku aplikacji wykorzystujących technologię Catalyst taka uniwersalna paczka z jednym identyfikatorem dla wszystkich aplikacji w niej zawartych będzie tworzona domyślnie.

Nie jest to oczywiście do końca aplikacja uniwersalna, a jedynie paczka zawierająca poszczególne programy, ale jednym kliknięciem lub stuknięciem w App Store czy Mac App Store kupi się i pobierze poszczególne wersje na odpowiednie systemy.

Xcode 11.4 supports building and distributing macOS apps as a universal purchase. To distribute your macOS app as a universal purchase, specify the same bundle identifier as your iOS app in the Xcode template assistant when creating a new project. If you have an existing project, edit its bundle identifier in the Project Editor.

Universal purchase is enabled by default for new Mac Catalyst apps created in Xcode 11.4. When you create a new Mac Catalyst app, it will use the same bundle identifier as your iOS app.

Automatic signing in Xcode 11.4 supports building Mac Catalyst apps with a custom bundle identifier. You can edit the bundle identifier of your app using the Signing & Capabilities tab in the Project Editor. If you choose to build your Mac Catalyst app with a custom bundle identifier that does not match your iOS app, you will not be able to distribute the app as a universal purchase.

Źródło: Apple