Zdaniem firmy Crittercism zajmującej się badaniem wydajności i optymalizacją aplikacji na różne systemy mobilne, programy dla iOS wysypują się częściej na iPhone 5S niż na 5 lub 5C.

Stać mają za tym różnice sprzętowe pomiędzy tymi urządzeniami - przede wszystkim nowy 64-bitowy procesor A7 i koprocesor M7 w iPhone 5S - oraz fakt, że deweloperzy nie mieli możliwości przetestowania swoich programów przed premierą tego urządzenia. Zdaniem CEO Crittercism, Apple stara się jednak szybko rozwiązywać wszelkie tego typu problemy.

Zawieszające się czy zamykające programy to tylko jeden z problemów. W sieci pojawiły się doniesienia o występowaniu na iPhone 5S tzw. niebieskiego ekranu śmierci (od windowsowego Blue Screen Of Death). Problem występuje przy korzystaniu z aplikacji z pakietu iWork, a więc Pages, Numbers i Keynote (dostępnych za darmo dla użytkowników nowych iPhone'ów). Zdaniem The Verge tymczasowym rozwiązaniem tego problemu jest wyłączenie synchronizacji z iCloud.

Źródła: _ MacRumors_ _ The Verge_