Jak co roku, z okazji przypadającego na dzisiaj światowego dnia AIDS, niektóre salony Apple Store zostały odpowiednio udekorowane, a na głównej stronie serwisu Apple.com pojawił się link do strony inicjatywy (RED), mającej na celu zbieranie pieniędzy dla organizacji Global Fund (The Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria) na walkę z AIDS, gruźlicą i malarią.

W ramach uczczenia Światowego Dnia AIDS znaki firmowe Apple, stanowiące część instalacji wystawowej salonów, zmieniły kolor na czerwony, czyli taki jak produkty, z których dochód przeznaczony jest na walkę ze wspomnianymi wyżej chorobami. Informację o tej akcji podał na Twitterze także CEO Apple Tim Cook.

Według Bono - twórcy i animatora całej inicjatywy (RED) - Apple w sumie udało się zebrać 65 milionów dolarów. Część z tej sumy udało się uzyskać podczas niedawnej aukcji, na której wystawiono przedmioty i produkty zaprojektowane lub przeprojektowane przez Jonathana Ive'a i Marca Newsona.

Produkty Apple w kolorze czerwonym, z których dochód przeznaczony jest na walkę z AIDS, gruźlicą i malarią, dostępne są na dedykowanej stronie (PRODUCT)RED w internetowym serwisie Apple.

Liczby nie kłamią: codziennie rodzi się ponad 900 dzieci zarażonych wirusem HIV. Do 2015 roku liczba ta może zbliżyć się do zera. Celem programu (RED), w którym uczestniczy Apple, jest zdobywanie funduszy na działania, które do 2015 roku praktycznie wyeliminują AIDS wśród nowo narodzonych dzieci.

Źródło: _ 9To5Mac, _ Twitter / Tim Cook