Firma Adobe znana jest przede wszystkim ze świetnych programów do obróbki różnego rodzaju multimediów, przede wszystkim grafiki. To jednak także firma analityczna - Adobe Digital Index. Jej zdaniem zainteresowanie zegarkiem Apple Watch jest większe od zakładanego.

W ubiegłym miesiącu firma przeprowadziła badania na grupie tysiąca mieszkańców USA, posiadaczy zarówno smartfona, jak i tabletu lub jednego z tych urządzeń. Zapytała ich, czy kupią urządzenie naręczne. Na to pytanie 27% respondentów odpowiedziało, że jest to bardzo prawdopodobne lub prawdopodobne. Z tej grupy 67,6% zdecydowało się na Apple Watcha (odpowiedź prawdopodobnie albo bardzo prawdopodobnie). 21,5 % nie podjęło jeszcze decyzji, a jedynie 10,9% raczej nie kupi lub zdecydowanie nie kupi zegarka od Apple.

alt text

Zdaniem Tamary Gaffney z Adobe Digital Index, wyniki są o wiele wyższe od spodziewanych. Uważa ona, że w następnych 18 miesiącach od 10 do 12% użytkowników produktów Apple kupi zegarek Apple Watch. Według magazynu Fortune to 10% może odpowiadać 50 milionom sztuk.

Gaffrey zauważa także, że rosnące zainteresowanie smartwatchami to w pewnym stopniu odpowiedź na tendencję umieszczania w smartfonach coraz większych ekranów. Przy rosnącym ich rozmiarze coraz więcej użytkowników chciałoby mieć małe przedłużenie smartfona na nadgarstku.

Źródło: Fortune