Jedną z gier, w którą zagrywałem się na komputerach 8-bitowych był Arkanoid. Była ona rozwinięciem klasycznej już gry Breakout, polegającej na rozbijaniu muru za pomocą piłeczki. Breakout została zaprogramowana przez Steve'a Wozniaka na prośbę Steve'a Jobsa, pracującego wtedy w Atari.

Od tego czasu powstało wiele gier nawiązujących czy inspirowanych zarówno Breakout jak i bardziej rozbudowanym Arkanoid. Wychodzą one także na platformę iOS. Cztery lata temu w App Store pojawiła się gra Anodia polskiego studia Clueless Little Muffin. Recenzowałem ją jeszcze na mackozer.pl. Anodia wychodziła poza schemat przyjęty w Arkanoid, serwując przy tym bardzo ładną choć prostą grafikę i ścieżkę dźwiękową. Teraz jej twórcy wracają z drugą częścią nazwaną po prostu Anodia 2.

alt text

Nowa gra to przede wszystkim zupełnie nowe poziomy, równie atrakcyjne pod względem graficznym, jak i stopniem komplikacji, jak w grze sprzed czterech lat. Anodia 2 została wyraźnie odświeżona od strony graficznej. Mam wrażenie, że jej twórcy starali się dostosować ją do panujących trendów w projektowaniu aplikacji dla iOS. Elementy na każdej z plansz przedstawione są w sposób trochę bardziej symboliczny, płaski - tak jak elementy graficzne w iOS 7 i 8.

alt text

Tak jak w poprzedniej części i kiedyś w Arkanoid, tak i w Anodia 2 z góry ekranu, po rozbiciu niektórych "cegiełek" spadać będą paczki z rozszerzeniami. Jedne dodadzą do naszej paletki działko, jeszcze inne pomnożą liczbę piłeczek, zamienią je w ogniste kule itp. Są oczywiście też paczki, które ograniczą możliwości, czy wręcz zwężą naszą paletkę.

alt text

Tak jak w poprzedniej części tak i w Anodia 2 sterowanie paletką rozwiązano w dość oryginalny sposób, do którego trudno mi się przyzwyczaić. Zamiast sterować nią w lewo lub w prawo poprzez dotykanie odpowiedniej połowy ekranu iPhone'a lub iPada, stukamy w miejsce na jej linii poruszania, w które ma się ona przesunąć. Przechwycenie piłeczki lecącej niemal poziomo sprawia mi sporo trudności.

Nie jest to z pewnością tytuł odkrywczy czy rewolucyjny. To od lat znane dobrze danie, które zawsze będzie mi smakować, podane w nowy sposób. Uznanie dla twórców Anodii należy się za to, że skupili się na tworzeniu ciekawych plansz, które dodają tej klasycznej grze świeżości, bez próby "przekombinowania" starego i sprawdzonego od lat pomysłu.

Anodia 2 dystrybuowana jest w modelu freemium. Dodatkowe poziomy dokupimy za 0,99 €.

Anodia 2 dla iPhone'a i iPada w App Store:

Anodia 2 - Pobierz z App Store