Producenci smart zegarków z systemem Android Wear, a także Samsung ze swoimi konstrukcjami opartymi na Tizenie, od dawna borykają się ze stosunkowo słabą sprzedażą tych urządzeń. Do niedawna największą ich konkurencję stanowiły zegarki firmy Pebble, od kwietnia mają jednak o wiele silniejszego konkurenta firmę Apple i jej zegarek Apple Watch.

Według analiz, w pierwszych miesiącach od premiery sprzedało się go już ponad 3 miliony sztuk. Apple raczej nie zdecyduje się na poszerzenie grupy jego odbiorców o użytkowników smartfonów z Androidem. O użytkowników urządzeń z iOS zamierza powalczyć Google, które udostępniło niedawno aplikację dla iPhone'a do obsługi zegarków z Android Wear. Być może na podobny krok w przypadku swojego nowego smart watcha - Gear S2 - zdecyduje się Samsung.

Jak donosi serwis Digital Spy, rzecznik południowokoreańskiej firmy przyznał, że przygląda się ona obecnie możliwościom rozszerzenia grupy urządzeń współpracujących z Gear S2 także o te z systemem iOS. Krok taki byłby w istocie nie tylko próbą konkurowania z Apple, ale i z producentami smart zegarków z systemem Android Wear. Co więcej, Samsung mając pełną kontrolę nad jego systemem operacyjnym, mógłby uczynić go kompatybilnym z HealthKitem i aplikacją Zdrowie. Zegarki z Android Wear, choć mogą już łączyć się z iPhonem, to jednak nie pozwalają na przesyłanie danych o aktywności do wspomnianego programu.

Więcej o zegarku Samsung Gear S2 i innych produktach prezentowanych na tegorocznych targach IFA przeczytacie w nadchodzącym numerze MyApple Magazynu.

Źródło: Digital Spy