Jeden z naszych czytelników poinformował nas o problemach użytkowników iPhone'ów z systemem iOS 9 w sieci Plus. Po jego instalacji przestały działać MMS-y.

Jak wspomina w przesłanym do nas mailu, infolinia Plusa twierdzi, że wina leży po stronie producenta, takie samo stanowisko przedstawione jest w otrzymanym przez niego oświadczeniu o tej treści:

Wiadomości MMS w telefonach iPhone z wersją iOS 9. Informujemy, że w telefonach Iphone z zainstalowanym oprogramowaniem iOS 9, nie ma możliwości wysyłania oraz odbierania wiadomości MMS. Powodem jest brak certyfikacji sieci. W zawiązku z powyższym nie zalecamy aktualizacji oprogramowania do wersji 9, gdyż spowoduje to brak możliwości wysyłania/odbierania wiadomości MMS. Problem wynika z polityki firmy Apple i my jako operator nie mamy na to wpływu.

Nasz czytelnik zadzwonił więc na infolinię Apple, gdzie dowiedział się, że problem związany jest z certyfikacją sieci, ale po stronie operatora i wynika ze zmiany ustawień APN na serwerach Plusa. Co więcej, Apple miało sygnalizować temu operatorowi problem, jednak nie zareagował on na te komunikaty. Na problemy z MMS-ami w sieci Plus skarżyli się już wcześniej użytkownicy testujący iOS 9 w wersji beta.

Oficjalna odpowiedź sieci Plus:

O problemach związanych z telefonami iPhone i ich prawidłową praca po aktualizacji systemu do wersji iOS 9 wiemy od dzisiejszego rana. W żadnym wypadku nie są one związane ze zmianą ustawień APN na serwerach Plusa, bo taka zmiana nie miała miejsca, a być może wynikają z polityki firmy Apple, na którą jako operator nie mamy wpływu. Obecnie pracujemy nad jak najszybszym ich rozwiązaniem.