W wiadomości e-mail rozesłanej do deweloperów Apple przeprasza ich za problemy z Mac App Store, które spowodowały uszkodzenie ich aplikacji pobranych z tego sklepu i zainstalowanych na komputerach użytkowników.

Warto przypomnieć, że w ubiegłym tygodniu aplikacje, które zostały pobrane z tego sklepu, przestały działać po tym, jak wygasł ich certyfikat bezpieczeństwa. I choć w większości przypadków wystarczyło ponowne uruchomienie komputera, to niektóre z nich trzeba było ręcznie usunąć i ponownie pobrać z Mac App Store. Problem spowodowany był także zmianą we wspominanym certyfikacie kryptograficznej funkcji skrótu (zwanej też funkcją haszującą) z SHA-1 na SHA-2. Okazało się, że starsze wersje OpenSSL wykorzystywane w niektórych aplikacjach nie były w stanie sobie z nią poradzić. Apple wróciło więc do jej poprzedniej wersji, przedłużyło też ważność wspomnianego certyfikatu do 2035 roku. Deweloperzy mają też możliwość sprawdzenia i szybkiej aktualizacji swoich programów dostępnych w Mac App Store.

Podjęte przez Apple działania mają na obecną chwilę charakter tymczasowy. Problem w pełni rozwiązać ma przygotowywana właśnie aktualizacja systemu OS X.

Źródło: 9To5Mac