Wojna pomiędzy Apple i Microsoftem należy już od dawna do zamierzchłej przeszłości. I choć obie te firmy współpracują ze sobą np. w kwestii oprogramowania dla iPada czy komputerów Mac, to jednak pozostają dla siebie silną konkurencją. Microsoft stara się przekonać użytkowników komputerów Mac do przesiadki na maszyny z Windowsem, m.in. na Surface'a Pro oraz Surfacebooka i przeciągnąć klientów z salonów firmowych Apple Store do swoich własnych.

Jeden z nich otwarty został niedawno w Nowym Jorku przy Piątej Alei, niemalże tuż obok jednego z najbardziej znanych salonów Apple Store. Konkurencja pomiędzy obydwoma położonymi blisko siebie sklepami może skutkować ciekawymi i subtelnymi marketingowymi akcjami. Pracownicy salonu Microsoft Store niosąc przesłanie pokoju odwiedzili, jako kolędnicy, Apple Store przy Piątej Alei. Załoga tego sklepu nie pozostała obojętna, wyszła na zewnątrz, by ich przywitać. Całość została oczywiście sfilmowana i przedstawiona w świątecznej reklamie firmy z Redmond.