Zdaniem firmy Slice Intelligence nowy, mniejszy iPhone SE może w końcu okazać się urządzeniem, które wyraźnie zwiększy udział Apple w rynku smartfonów.

Pisaliśmy ostatnio o dobrych wynikach przedsprzedaży iPhone'a SE w Chinach. Trudno jednak porównywać ilość zamówień w przedsprzedaży tego urządzenia do wyników przedsprzedaży iPhone'ów 6s. Były one o 94% mniejsze. Nic w tym jednak dziwnego, iPhone SE to jedynie aktualizacja 4-calowego modelu tego urządzenia, tak by nie odbiegało ono parametrami i możliwościami od pozostałych iPhone'ów w ofercie (modeli 6s/6s Plus oraz 6/6 Plus). To, co zdaniem Slice Intelligence jest ważne, to fakt, że iPhone'a SE zamówiło więcej użytkowników, którzy wcześniej korzystali z konkurencyjnych urządzeń, niż było to w przypadku iPhone'a 6s.

I tak 35% osób, które zamówiły nowego, mniejszego iPhone'a, korzystało wcześniej z innego iPhone'a, podczas gdy niemal 16% zamawiających to użytkownicy urządzeń z innymi systemami (przede wszystkim z Androidem). W przypadku iPhone'a 6s 49% stanowiły osoby, które przesiadały się ze starszego iPhone'a, a 10% użytkownicy konkurencyjnych urządzeń.

Slice iPhone SE launch

Wśród zamawiających iPhone'a SE jest z pewnością spore grono użytkowników starszych 4-calowych modeli iPhone'ów. Warto wspomnieć, że na początku marca stanowili oni aż 35% wszystkich użytkowników smartfonów Apple'a.

Źródło: 9To5Mac za Slice Intelligence.