Trwająca od kilku lat kampania Shot on iPhone, choć ma za zadanie promować smartfony Apple i ich możliwości fotograficzne, to jednak promuje także ich zwykłych użytkowników, których zdjęcia i filmy wykorzystywane są na billboardach i w spotach reklamowych. Na podobny ruch zdecydował się największy chyba konkurent Apple, południowokoreański Samsung, którego najnowszy firm reklamowy podpisany jest hasłem "Captured on Galaxy S7".

Pozostawiając na boku temat, który smartfon robi lepsze zdjęcia - a tutaj palmę pierwszeństwa faktycznie mogą dzierżyć obecnie smartfony Galaxy S7 i S7 Edge - trudno moim zdaniem nie doszukiwać się tu inspiracji i podobieństw do kampanii reklamowej Apple. Oba hasła - "Shot on iPhone" i "Captured on Galaxy S7" są do siebie bardzo podobne. Oddać trzeba jednak honor Samsungowi, gdyż firma ma na swoim koncie podobny spot reklamowy, który powstał zanim Apple zdecydowało się promować możliwości fotograficzne iPhone'a.

Kampania Apple ma jednak pewną przewagę nad reklamą Samsunga. Odwołuje się bowiem bezpośrednio do emocjonalnych związków użytkowników iPhone'ów z marką poprzez wykorzystanie zdjęć i filmów niektórych z nich, wymienionych z imienia i nazwiska (lub tylko z imienia), z których przynajmniej część to jedynie amatorzy mobilnej fotografii. Spot promujący smartfony Galaxy S7 to dzieło profesjonalistów.

Reklama Samsunga:

Źródło: Cnet