Od kilku tygodni wielu użytkowników urządzeń Apple skarży się na spam, jaki trafia do ich kalendarza iCloud. Chodzi o zaproszenia na wyprzedaż okularów czy butów.

Spamerzy wysyłają wspomniane zaproszenia na różne losowo wygenerowane adresy iCloud licząc na to, że trafią one do prawdziwych użytkowników. Odrzucenie zaproszenia było dla nich informacją, że dany adres jest prawdziwy. Jego właściciel otrzymywał więc jeszcze większą ilość spamu. W oświadczeniu wysłanym do serwisu iMore Apple zapewniło, że pracuje nad rozwiązaniem tego problemu poprzez zidentyfikowanie i zablokowanie sprawców.

Dotychczasowe sposoby obrony przez kalendarzowym spamem były połowiczne i polegały m.in. na stworzeniu specjalnego, ukrytego kalendarza, do którego trafiać miały spamerskie zaproszenia lub na wyłączeniu w kalendarzu funkcji automatycznego powiadamiania o zaproszeniach i przesyłania ich mailem. To ostatnie można zrobić poprzez webową wersję iCloud, w ustawieniach preferencji kalendarza. W karcie zaawansowane należy przełączyć z "powiadomienie w usłudze iCloud" na "Wiadomość email do...".

Źródło: iMore