Brak rekomendacji dla nowych MacBooków Pro od popularnego amerykańskiego magazynu konsumenckiego Consumer Reports odbił się szerokim echem. Zdecydowanie większe kontrowersje wzbudziły wyniki przeprowadzonych przez jego redakcję testów wydajności baterii tych komputerów.

Redakcja przebadała wszystkie nowe MacBooki Pro, a uzyskane dla każdego z nich wyniki różniły się drastycznie o kilkanaście godzin. Wzbudziło to pytania o rzetelność testów przeprowadzonych przez Consumer Reports. Zareagowało także samo Apple, a Phil Schiller oznajmił na Twitterze, że rezultaty te nie tylko nie zgadzają się z tymi uzyskanymi przez Apple w swoich laboratoriach, ale też z wynikami, jakie uzyskują użytkownicy. Jak wspomniał, Consumer Reports współpracuje obecnie z Apple nad wyjaśnieniem natury tych testów.

Wspomnieć wypada, że choć rzetelność testów Consumer Reports poddawana jest od lat w wątpliwość przez kilka popularnych blogerów i serwisów piszących o Apple, to jednak sama firma wykorzystuje rekomendacje tego magazynu w swoich materiałach marketingowych.