Czy jest jeszcze miejsce na rynku dla kolejnego klienta Twittera dla Maca? Czy użytkownicy go potrzebują i czy złożą się na niego? Pytanie to pośrednio zadali twórcy legendarnego już programu Twitterrific, ruszając z kampanią na Kickstarterze.

Komu jak komu, ale to właśnie programowi Twitterrific, powstałemu w studiu Iconfactory, Twitter zawdzięcza swoje logo i powiedzenie "tweetować". Twitterrific był pierwszym klientem Twittera dla Maca, można było z niego korzystać już w 2007 roku. Niestety, od lat pieniądze robi się głównie na platformie iOS. Twitterrific dla Maca przestał być rozwijany w 2013 roku. Teraz jego twórcy chcą przywrócić go do życia w ramach projektu "Fenix". Czy Twitterrific dla Maca odrodzi się z popiołów niczym mityczny ptak?

Nowy Twitterrific dla Maca posiadać wszystko to, co powinien mieć nowoczesny klient Twittera i oczywiście to, co ma jego wciąż rozwijany młodszy brat dla iOS. Aplikacja ma mieć zunifikowaną linię czasu odświeżaną w czasie rzeczywistym (strumieniowaną), wsparcie dla wielu kont, wygodną funkcję tworzenia, odpowiadania i cytowania wiadomości, funkcję tłumienia i wyciszania tweetów lub użytkowników, wsparcie dla tematów kolorystycznych, możliwość edytowania tweetów (stary tweet jest kopiowany i kasowany, a treść wklejana jest do nowego pola tworzenia wiadomości), synchronizację z aplikacją dla iOS itp. Iconfactory chce zebrać na Kickstarterze 75 tysięcy dolarów lub więcej.

Za wsparcie projektu w wysokości 15 dolarów otrzymamy finalną wersję programu. Z kolei za 30 dolarów zyskamy dodatkowo dostęp do jego wersji beta, aplikację iPulse 3 dla Maca oraz pakiet naklejek Iconfactory i Twitterrific. Można oczywiście wesprzeć projekt większymi kwotami i zyskać więcej ciekawych bonusów.

Przyznam, że mam mieszane uczucia. Z jednej strony mam sentyment do Twitterrific i uważam, że gra jest choćby z tego względu warta świeczki. Z drugiej jednak strony pokazuje to wyraźnie jak mało opłacalna jest platforma macOS dla deweloperów tego typu aplikacji. Czy Twitterrific zaoferuje naprawdę coś unikalnego czego nie znajdziemy w oficjalnej aplikacji czy Tweetbocie? Trudno mi na to pytanie odpowiedzieć. Z drugiej strony krok Iconfactory może pokazać, że crowdfunding może być dobrym sposobem finansowania nowych aplikacji. Deweloper ma pomysł, ale nie ma środków. Jeśli tylko jego pomysł się spodoba użytkownikom, mogą oni sfinansować jego pracę.

Finalna wersja Twitterrific dla Maca ma pojawić się w sierpniu bieżącego roku - jeśli tylko zebrane zostaną na nią odpowiednie fundusze.

Kampania Twitterrific dla Mac na Kickstarterze.

O problemie finansowania rozwoju aplikacji rozmawiamy w dzisiejszym odcinku MyApple Daily.

Patronite

MyApple Daily w iTunes Store.