Hasło „Think Different” wraz z całą kampanią o tej samej nazwie już dawno weszło do kanonu najlepszych kampanii reklamowych. Nic dziwnego zatem, że co jakiś czas pojawia się nowe, nim właśnie inspirowane. Apple nie podchodzi do tego obojętnie, o czym przekonał się właśnie szwajcarski Swatch.

Swatch został pozwany przed szwajcarskim sądem przez Apple za naruszenie praw do hasła „Think Different" poprzez umieszczenie na niektórych swoich zegarkach (wyposażonych w moduł płatności NFC) podobnego sloganu "Tick different". Nie jest to pierwsze roszczenie Apple w tej sprawie. Wcześniejsza skarga złożona przez reprezentującą Apple kancelarię Lenz & Staehelin w Szwajcarskim Federalnym Instytucie Własności Intelektualnej została odrzucona.

Nick Hayek, CEO Swatcha, w odpowiedzi na zarzuty stwierdził, że podobieństwo jest czysto przypadkowe, a hasło widoczne na zegarkach ma swoje korzenie w kampanii reklamowej Swatcha z lat 80. ubiegłego wieku, której przewodnim sloganem było „Always different, always new". Co więcej, dwa lata temu Swatch zarejestrował hasło „Tick different" w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych.

Przepychanki pomiędzy Apple i Swatchem trwają od czasu, kiedy pojawiły się pierwsze informacje o pracach tej pierwszej firmy nad smart zegarkiem. Swatch skutecznie zablokował wprowadzenie tego urządzenia na rynek pod nazwą iWatch.

Źródło: AppleInsider za Watson