Apple Music pod kierownictwem Jimmy'ego Iovine'a przekształci się już niedługo z usługi oferującej muzykę na żądanie w centrum rozrywki za sprawą programów telewizyjnych, które Apple przygotowuje.

Zdaniem Iovine'a serwis muzyczny nie może być tylko zbiorem piosenek i składanek. W wywiadzie dla serwisu Bloomberg wspomniał, że stara się przekształcić Apple Music w ogólny ruch popkulturowy, w którym obecne będą zarówno zespoły bez kontraktów z wytwórniami, jak i produkcje telewizyjne stworzone m.in. wspólnie z J.J. Abramsem i raperem R. Kellym. Przyznał jednocześnie, że usługa ta rozwijać się będzie powoli i że nie wie, jak można by zrobić to szybciej. Z drugiej strony, dzięki zgromadzonym środkom Apple może sobie pozwolić na pewne eksperymenty w tej materii. Firma może przygotować nie jedną, a kilka różnych produkcji i ocenić, która z nich sprawdzi się lepiej.

Wśród zmian, jakie czekają Appe Music, mówi się o zupełnie nowej wersji aplikacji, która pojawi się w systemie iOS 11, a która będzie kłaść większy nacisk właśnie na treści wideo. Jak wspomniał Iovine, Apple będzie promować swoje produkcje, tak by wszyscy się o nich dowiedzieli.

W sumie, jeszcze w tym roku Apple ma wypuścić 10 produkcji telewizyjnych. Wśród nich są m.in. Carpool Karaoke: The Series (którego premiera została kilka dni temu przełożona na dalszy czas), Planet of the Apps Vital Signs oraz serial luźno oparty na biografii rapera Dr. Dre. Mówi się także o produkcjach poświęconych hip-hopowym wytwórniom Bad Boy Records i Cash Money Records, a także impresariowi muzycznemu Clive'owi Davisowi.

Aktualizacja: Film poświęcony wytwórni Bad Boy i Puffowi Daddy'emu będzie miał swoją premierę w Apple Music już 25 czerwca.

Źródło: Bloomberg