Od startu usługi Apple Music mówi się o tym, że Apple płaci wytwórniom muzycznym za odtworzenia należących do nich piosenek więcej, niż konkurencyjne Spotify. Zdaniem agencji Bloomberg, w trakcie trwających negocjacji nowych umów z wytwórniami Apple stara się obniżyć wysokość opłat z tytułu należnych tantiem, do poziomu porównywalnego właśnie z tym drugi serwisem.

Obecnie wytwórnie otrzymują od Apple 58 procent z zysków z każdej subskrypcji w Apple Music. W przypadku Spotify jest to tylko 52 procent. Apple chciałoby oddawać im podobną część. Z kolei wytwórnie chcą, by Apple promowało sklep iTunes Store z muzyką, w krajach, w których usługi streamingowe nie są tak popularne - np. w Niemczech i w Japonii.

Umowy Apple z wytwórniami muzycznymi wygasają z końcem czerwca. Brak porozumienia nie oznacza jednak, że nagle serwis zostanie ogołocony z muzyki. Mają być one respektowane do czasu znalezienia kompromisu i zawarcia nowych.

Źródło: Bloomberg