W bieżącym roku Apple wystartowało z dwoma własnymi programami telewizyjnymi dostępnymi tylko w Apple Music - Planet of the Apps i Carpool Karaoke The Series. W przyszłym roku firma może mieć w ofercie nawet dziesięć nowych produkcji, na które wydać ma podobno miliard dolarów.

Zdaniem The Wall Street Journal ma w ten sposób zacząć już jawnie konkurować z Netfliksem i Amazonem. Jak zauważa WSJ, miliard dolarów to połowa ubiegłorocznego budżetu HBO należącego do korporacji Time Warner i mniej więcej tyle samo, co Amazon przeznaczył na własne produkcje telewizyjne w 2013 roku.

Koszty produkcji jednego odcinka serialu telewizyjnego, zdaniem The Wall Street Journal, wahają się od dwóch (w przypadku komedii) do pięciu milinów dolarów (w przypadku dramatu). Są oczywiście produkcje, których koszty są o wiele większe. Tak jest w przypadku serialu „Gra o tron”, którego każdy odcinek kosztuje ponad 10 milionów dolarów.

Za nową ofertę programową Apple odpowiadać będą Jamie Erlicht, Zack Van Amburg oraz Matt Cherniss. Dwóch pierwszych już rozmawia z hollywodzkimi agentami na temat przyszłych produkcji dla Apple.

Źródło: MacRumors za The Wall Street Journal