Jak wynika z raportu IDC dotyczącego urządzeń naręcznych (ubieralnych) w 2017 roku Apple Watch był najlepiej sprzedającym się urządzeniem tego typu, a Apple w tej branży jest globalnym liderem z liczbą 17,7 miliona sprzedanych sztuk.

W zestawieniu rocznym Apple wyprzedziło zarówno takich producentów jak Xiaomi (15,7 miliona sztuk), Fitbit (15,4 miliona), Garmin (6,3 miliona) i Fossil (4,9 miliona). Udział w rynku urządzeń tego typu kształtuje się następująco:

  1. Apple: 15,3%
  2. XIaomi: 13,6%
  3. Fitbit: 13,3%
  4. Garmin: 5,4%
  5. Fossil: 4,3%
  6. Pozostali producenci: 48,1%

W ostatnim kwartale 2017 roku Apple sprzedało 8 milionów sztuk zegarka Apple Watch, podczas gdy Fitbitowi, który znalazł się na drugim miejscu w kwartalnym zestawieniu, udało się sprzedać jedynie 5,4 miliona sztuk swoich urządzeń.

To na co zwraca uwagę IDC to odnotowany wzrost w skali roku. I tak Apple, obecne na tym rynku od kilku lat uzyskało wzrost na poziomie 55,9%. Jedynie Fossil zanotował znacznie wyższy wzrost, na poziomie 133,1%, ale firma ta w urządzenia naręczne weszła dopiero niedawno. W przypadku pozostałych wymienionych z nazwy producentów mowa jedynie o spadkach (Xiaomi -0,3%, Fitbit -31,6%). Grupa innych producentów, z mniejszym jednostkowym udziałem w rynku urządzeń naręcznych zanotowała wzrost o 19,1% w skali roku. Cały rynek urósł w skali roku o 10,3%.

Źródło: IDC