Redesign sklepu App Store, wprowadzający dział „Dziś”, będący blogiem, na którym pojawiają się recenzje aplikacji, wywiady z ich twórcami oraz inne artykuły poświęcone programom dla iOS, przynosi pozytywne efekty. Rośnie bowiem liczba pobrań aplikacji, na które użytkownicy trafiają przeglądając sklep, a nie wyszukując konkretnych programów.

Zdaniem firmy analitycznej Sensor Tower przed wprowadzeniem nowego układu w App Store w iOS 11 pobrania aplikacji, na które użytkownicy trafiali przeglądając ten sklep stanowiły jedynie 10% wszystkich. Od udostępnienia przez Apple systemu iOS 11 liczba pobranych aplikacji, na które użytkownik trafił nie przez odsyłacz zewnętrzny, inną aplikację lub wyszukiwarkę w samym sklepie, ale przeglądając jego zawartość stanowi 15% i utrzymuje się na tym poziomie.

Sensor Tower zwraca uwagę, że w tej grupie przeważają gry, z kolei aplikacje użytkowe pobierane są częściej poprzez wyszukiwarkę w App Store. I to właśnie ten sposób odkrywania programów wciąż dominuje w tym sklepie. Pobrane aplikacje, na które użytkownik trafił poprzez wyszukiwarkę, stanowią aż 65%. 17% aplikacji pobieranych jest po odesłaniu do ich strony w App Store z innego programu. Najmniej, bo jedynie 3% stanowią programy, na które użytkownik trafił poprzez odsyłacze w sieci web.

Źródło: TechCrunch za SensorTower