Już jutro, 25 marca, podczas imprezy „It's Show Time”, poświęconej prawdopodobnie wyłącznie nowym usługom, Apple może zaprezentować obok konkurenta Netfliksa oraz usługi oferującej wiadomości i być może magazyny także własny serwis oferujący gry dla iOS na żądanie w ramach abonamentu.

Nowa usługa Apple ma za stałą comiesięczną opłatę oferować gry dostępne w App Store dla iOS w ramach miesięcznego abonamentu. Nie będzie więc to odpowiednik zaprezentowanej ostatnio przez Google usługi Stadia, która ma strumieniować gry na niemal każde urządzenie użytkownika.

Apple ma dzielić się z deweloperami wpływami z opłat abonamentowych odpowiednio do czasu, jaki każdy użytkownik, płacący za nową usługę, będzie grał w daną grę. Zdaniem Marka Gurmana z serwisu Bloomberg w usłudze nie będą dostępne gry typu freemium, które z App Store można pobrać za darmo, ale oferują sprzedaż różnych doładowań czy dodatkowego wyposażenia poprzez mikropłatności.

Gurman uważa, że jeśli Apple nie zaprezentuje nowej usługi jutro, to przedstawi ją podczas keynote otwierającego czerwcową konferencję WWDC.

Redakcja MyApple będzie na żywo komentować jutrzejszą konferencję na naszym kanele Live.

Źródło: Bloomberg