Wczoraj w sieci pojawiły się informacje o możliwym przejęciu przez Apple firmy IKinema, specjalizującej się w przechwytywaniu ruchu na potrzeby gier, wirtualnej rzeczywistości oraz filmów. Współpracowała ona m.in. ze znanym wydawcą gier - Ubisoft - a jej oprogramowanie użyte zostało także przy produkcji takich filmów jak „Thor: Ragnarok” i „Blade Runner 2049”.

Na przejęcie wyraźnie wskazywały dokumenty, mówiące o tym, że dyrektorem IKinema został jeden z prawników Apple, odpowiedzialny za przedsięwzięcia międzynarodowe oraz że nowym adresem tej firmy jest siedziba Apple Europe Limited. Apple faktycznie przejęło IKinema i potwierdziło ten fakt w standardowym komunikacie, w którym mówi, że co pewien czas kupuje mniejsze firmy technologiczne, ale nie ma w zwyczaju informować o celach i planach związanych z tymi działaniami.

Jak pisaliśmy, cele przejęcia mogą być różne. Firma wciąż pracuje nad swoimi okularami do rzeczywistości rozszerzonej. To właśnie rzeczywistość rozszerzona i wirtualna oferowana przez nowe urządzenie może być powodem tego przejęcia. Apple może też pracować nad własnymi grami na potrzeby usługi Apple Arcade, w których rozwiązania przechwytywania ruchu opracowane przez IKinema mogą się sprawdzić.

Źródło: 9To5Mac za The Financial Times