Apple Music notuje stały wzrost liczby użytkowników od czasu startu tej usługi w 2015 roku. Zdaniem Counterpoint Research jest to wzrost na poziomie 36% w skali roku.

Usługa ta zajmuje drugie miejsce pod względem liczby użytkowników, plasując się za absolutnym liderem tego rynku - Spotify. W ubiegłym roku do tego szwedzkiego serwisu trafiało 31% dochodów generowanych przez cały rynek usług oferujących muzykę na żądanie, oraz należało do niego 35% wszystkich płatnych subskrypcji.

Z kolei do Apple Music trafiało 24% dochodów generowanych przez cały ten rynek oraz należało do tej usługi 18% wszystkich płatnych subskrybcji (Apple Music nie oferuje darmowego planu jak Spotify).

Na trzecim miejscu znalazło się Amazon Music (14% udział w rynku pod względem płatnych subskrypcji).

W sumie w ubiegłym roku rynek usług oferujących muzykę na żądanie urósł o 32% osiągając poziom 358 milionów subskrybentów. Zdaniem Counterpoint Research pod koniec bieżącego roku liczba subskrybentów wszystkich tego typu usług osiągnie 450 milionów.

Źródło: MacRumors za Counterpoint Research