Po raz dziewiąty z rzędu Apple znalazło się na szczycie rankingu zadowolenia klientów, prowadzonego przez firmę J.D.Power and Associates.

W ocenie urządzeń pod uwagę brane były różne czynniki, m.in. wydajność, łatwość użytkowania i wzornictwo urządzenia. Apple uzyskało 855 na 1000 możliwych punktów. Konkurencja depcze jednak po piętach, a zdaniem J.D. Power produkty innych firm wyraźnie poprawiły się pod względem wzornictwa, walorów użytkowych i oprogramowania. Średni poziom zadowolenia dla użytkowników smartfonów wynosi 796 punktów, o 22 punkty więcej względem ubiegłego roku.

Ranking zadowolenia klientów producentów smartfonów wygląda następująco:

[LIST]
*]Apple: 856 punktów
*]Nokia: 795 punktów
*]Samsung: 793 punkty
*]Motorola: 792 punkty
*]HTC: 790 punktów
*]LG: 744 punktów
*]BlackBerry: 732 punkty
[/LIST]

Źródło: _ J.D.Power_